28 februarie 2013

Body Mind Spirit Festival – ediția 2013


Mâine 1 martie debutează la Sala Palatului din București cea de-a noua ediție a Festivalului de dezvoltare personală Body Mind Spirit.

Vă invităm să ne întâlniți la standul Sahaja Yoga, care va fi amplasat, ca și în anii trecuți, pe platforma intermediară a scărilor de acces la etaj, pe partea stângă a Foaierului.

Cei interesați vor putea beneficia în permanență, gratuit, de prezentări ale metodei și ale experienței activării energiei Kundalini.

Sâmbătă 2 martie, începând cu ora 17.00, vă invităm la recitalul de muzică indiană ce va fi susținut de grupul ploieștean Nirmal Bhakti.

Programul de vizitare al Festivalului:
Vineri 1 martie 12:00 - 18:00
Sâmbătă 2 martie 10:00 - 20:00
Duminică 3 martie 10:00 - 18:00

Accesul publicului va fi gratuit.

Pentru detalii despre participanți, evenimentele și workshopurile festivalului, vizitați http://www.bodymindspiritfestival.ro/

Shri Mataji despre forța și calitățile inocenței

Fragment video dintr-o conferință susținută la Cabella Ligure, Italia, la 16 septembrie 2000, în care Shri Mataji se referă la:

Inocența – calitate înnăscută, calitate a Spiritului ce nu poate fi distrusă.
Inocența după Realizarea Sinelui/trezirea Spiritului, prin Sahaja Yoga:
- restabilirea puterii inocenței - forța de a depăși/învinge negativitatea și tot ceea ce este în detrimentul creșterii spirituale
- conștiința fără gânduri, starea de martor, non-reacția – calea către inocență
- inocența – sursă a bucuriei, onestității, respectului de sine și maturității interioare
- inteligența emoțională – expresie a inocenței.


26 februarie 2013

Despre om în ciclul naturii


„În grandiosul ciclu al naturii
Trebuie să vă jucați pe deplin rolul.”

Shri Mataji Nirmala Devi, 10 martie 1985
foto Axinia Samoilova

23 februarie 2013

”The Blossom”, WIENANANDA

Vă oferim o nouă melodie din albumul „Pure Joy”, apărut în februarie 2012, al grupului multicultural vienez WIENANANDA : ”The Blossom”, după un poem de William Blake.

Membrii grupului vin din mai multe țări și fac împreună muzică la Viena.

În sanscrită, ananda înseamnă „bucurie pură, fără granițe sau limite”. Este ceea ce muzica celor de la Wienananda dorește a aduce în sufletul celor ce o ascultă.

Puteți asculta mai multe melodii, vizitând http://www.wienananda.at/ sau pagina grupului de pe website-ul ReverbNation.

21 februarie 2013

Dr. Ramesh Manocha, "Silence your mind"



Despre autor

Medic generalist, educator și cercetător, licențiat în medicină și chirurgie al Universității New South Wales din Sydney, Australia, expert de marcă în domeniul meditației, Dr. Ramesh Manocha și-a obținut doctoratul în medicină la Royal Hospital for Women din Sydney cu o teză centrată pe evaluarea științifică a meditației Sahaja Yoga și a stării de conștiință fără gânduri obținută prin aceasta.

În prezent este senior lector la Departamentul de Psihiatrie al Universității din Sydney și, de asemenea, fondator și organizator al Generation Next - o serie națională de seminarii de dezvoltare profesională pentru specialiștii din domeniile educației, sănătății și ajutorului social.



Conduce, de asemenea, o serie importantă de seminarii în întreaga Australie, axată pe medicina de familie și menită să evidențieze problemele de actualitate din practica clinică și problemele relevante de sănătate publică.

Dr. Ramesh Manocha este solicitat regulat de mass-media pentru a comenta diferite subiecte din domeniile medical și al sănătății, medicinei complementare și meditației. Se adresează frecvent atât diferitelor comunități, cât și auditoriului din domeniile educațional, public sau corporatist.

”Silence your mind” este prima sa carte.



Despre carte

”Silence Your Mind” prezintă rezultatul a 15 ani de cercetări clinice riguroase privind beneficiile meditației Sahaja Yoga.

Lucrarea reprezintă totodată un ghid practic, științific, care arată cum, cu doar 10-15 minute dedicate în fiecare zi, meditația poate deveni o disciplină zilnică, în ciuda programului aglomerat, îmbunătățind sănătatea fizică și mentală, starea interioară, confortul și randamentul ființei în orice domeniu (sport, muncă, demersuri creative), indiferent de vârstă sau categorie socială.

Pentru a afla mai multe informații despre carte și autor, vizitați: www.beyondthemind.com

Website-ul cuprinde, pe lângă secțiunile de prezentare a cărții și a autorului, secțiunile Research/Cercetări, How to meditate/Cum să medităm, Blog, Extras.



Secținea ”Extras” prezintă o gamă întreagă de articole și informații, care, din motive de spațiu, nu au fost incluse în carte. Ele oferă o perspectivă valoroasă și detalii suplimentare. Această secțiune va fi actualizată continuu.

Lucrarea este disponibilă în prezent atât în format electronic (Amazon Kindle eBook sau Google eBook), cât și în format tipărit. Pentru a comanda cartea, vizitați website-ul dedicat ei : Silence Your Mind.

19 februarie 2013

Despre ascensiunea spirituală



„Încercați să urcați spre Cer precum acești arbori.”

Shri Mataji Nirmala Devi, 13 februarie 1984
foto Jim Gallagher

17 februarie 2013

Portcullis, primul single al grupului Vilamba



Portcullis, primul single al grupului italian Vilamba, este disponibil acum pe iTunes.




Vilamba s-a format în 2006, din muzicieni sahaja yoghini italieni, sub numele de 'The Casella Blues Band', și a concertat an de an la festivalurile de vară din Valea râului Borbera, regiunea Piemonte, Italia. Numele actual (care înseamnă, în sanscrită, „spațiul dintre gânduri”) a fost adoptat pentru prima oară la lansarea albumelor 'Dangerous Game' și 'Will you come to Cabella', în martie 2011.

Vilamba a participat în 2012 la turneul The Bella Vita, în 7 țări europene, alături de muzicieni sahaja yoghini din 12 țări, uniți de dorința de a promova o muzică purtătoare de mesaj și sens spiritual.




Muzica grupului este un amestec de rock melodic și folk irlandez, în care prezența viorii aduce un puternic accent celtic.

Membrii fondatori ai grupului sunt Finbar și Gwendolyn Anslow, cărora de-a lungul anilor li s-au alăturat muzicieni din mai multe țări:

Finbar Anslow – chitară ritmică, voce
Gwendolyn Anslow – voce
Carlo Gizzi - claviatură și flaut
Cathy Reckenberg – vioară
Josef Brazda – vioară
Luca Baldelli – percuție
Sahaj Leach – bodhràn (tobă irlandeză) și voce

Pentru mai multe informații despre grup, muzica sa și concerte, vizitați website-ul.



16 februarie 2013

Profesorul Dumitru Constantin-Dulcan despre noua conștiință și noua spiritualitate



„Religia” mea este o căutare şi o trăire a esenţei ultime a Universului şi nu are nimic comun cu modul istoric în care s-au implicat instituţiile sale reprezentative. Ele pot persista sau pot să dispară în funcţie de vântul istoriei şi de capacitatea lor de adaptare, de remodelare, de actualizare, dar esenţa de dincolo de măruntele orgolii şi ambiţii omeneşti va fi eternă.
Pledez pentru eternitatea acestei esenţe.

Fragment din În căutarea sensului pierdut:

CAPITOLUL 12

AVERTISMENTE DIN „ETER" PENTRU O NOUĂ SPIRITUALITATE

   Omul viitorului va fi unul iniţiatic, spiritualizat, conştient de originea sacră şi de sensul venirii sale pe lume, ne spune Jean-Paul Bertrand.
   Omul viitorului va fi obligat, ca alternativă a auto-extincţiei, spre care merge cu paşi repezi, să-şi edifice o nouă conştiinţă, o nouă spiritualitate în acord cu sensul său originar. Criza morală a lumii moderne, la care asistăm cu o stranie şi aş spune, inconştientă pasivitate, este expresia nivelului scăzut al conştiinţei umane. Pentru că factorul fundamental în trăirea umană îl constituie conştiinţa sa.
   Este nevoie de o altă conştiinţă, de o ştiinţă a conştiinţei în acord cu întreaga cunoaştere începând de la tradiţiile spirituale ale lumii antice, traversând istoria religiilor şi ajungând la achiziţiile celor mai noi ştiinţe despre om şi Univers. Basarab Nicolescu subliniază şi el acest imperativ afirmând: „înţelepţii tuturor timpurilor au înţeles că evoluţia omului este evoluţia conştiinţei sale”.
   Facilitatea comunicării în lumea modernă permite accesul la informaţie pentru o imensă majoritate a lumii, pregătind astfel terenul pentru o înţelegere a adevărului despre sine.
   Omul are nevoie de o altă istorie, propice armoniei dintre sine şi Univers, dintre sine şi natură, dintre oamenii de pretutindeni, transgresând obstacolele puse de apartenenţa la o religie, ţară, cultură sau sistem politic. Egalitatea în fata şanselor, accesul demn la resurse, securitatea şi respectul persoanei, pacea şi armonia dintre oameni nu pot deveni realitate decât în condiţiile unei mutaţii în conştiinţă, în gândire.
   Este neîndoielnic pentru mine că acesta a fost dintotdeauna un vis, că omenirea a fost amăgită cu multe utopii, de-a lungul istoriei sale. Dar nu numai că aceste premise „plutesc în aer”, sunt însă tot mai pregnant comentate şi de o serie de alte surse, din care aş dori să amintesc doar câteva, care mi se par a fi mai credibile.

▫▫▫


Profesorul universitar dr. Dumitru Constantin-Dulcan este medic neurolog și psihiatru de excelență, autor a numeroase monografii, tratate și cărți de înaltă valoare științifică, dar și eseistică, cu ample deschideri spre Filosofia Științei. Cartea sa, Inteligența materiei, a fost distinsă cu premiul „Vasile Conta” al Academiei Romane (1992). Profesorul Constantin-Dulcan este membru al unor prestigioase societăți științifice naționale și internaționale, autor de brevete de invenții, titular al unor cursuri universitare importante, precum și deținătorul a numeroase premii științifice și literare. A studiat, lucrat și călătorit în spațiul occidental (Europa, SUA, Canada, Australia), dar și în cel oriental (China, Japonia, India).

Între lucrările apărute:

Inteligența materiei, Editura militară, București 1981
În căutarea sensului pierdut, Editura EIKON, Cluj 2008
Inteligența materiei, ediție revizuită, Editura EIKON, Cluj 2009
Către noi înșine, Editura EIKON, Cluj 2010

15 februarie 2013

Știința lui Kundalini

In fragmentul video alăturat Shri Mataji se referă la:

- Știința lui Kundalini, cunoscută și păstrată secretă de marii guru ai Indiei până în sec. al VI-lea d.Ch.
- personalitățile spirituale care au vorbit despre Kundalini:
Markandeya (12000 î.Ch.), India – rishi, vizionar, primul care a scris în Devi Bhagavata Purana despre Adi Shakti (energia primordială a Duhului Sfânt), energia Kundalini, Realizarea Sinelui, și de asemenea, despre venirea lui Iisus Christos/Mahavishnu;
Profetul Mahomed (570-632 d.Ch.), Mecca, Arabia – a vorbit despre Timpul Învierii și semnele lui;
Adi Shankaracharya (788 - 821 d.Ch.), Kerala, India – filosof ce a consolidat doctrina Advaita Vedanta. Învățăturile sale au la bază non-dualitatea, unitatea dintre Atman (spiritul individual) și Brahman (spiritul universal).
Sfântul Gyaneshwara (1275-1297 d.Ch.), Maharashtra, India - în lucrarea sa Gyaneshwari, în capitolul VI, a inclus cunoașterea lui Kundalini;
Guru Nanak (1469-1539 d.Ch.), Punjab, India - fondatorul sikhismului, încarnare a principiului de maestru primordial; a vorbit despre unicitatea lui Dumnezeu și a religiei ;
Kabir (1440 și 1518 d.Ch.), Benares, India - reformator religios, poet și muzician mistic. A propovăduit libertatea divină, respectul pentru toate religiile și unitatea lor.
- Shri Krishna, cel care a anunțat timpul când ființele umane vor obține Yoga și starea de stitha pragya (a omului realizat). Bhagavad Gita, cap. II

 

11 februarie 2013

Sfântul Gyaneshwara, “Pasayadan”

Sfântul Gyaneshwara

În cartea sa Gyaneshwari (cunoscută și sub numele de Bhavartha-Dipika sau Jnaneshwari), sfântul Gyaneshwara (Jnaneshwara, Jnanadeva) din Maharashtra (1275-1297CE) a fost primul care a vorbit clar despre știința secretă a lui Kundalini și actualizarea experienței Realizării Sinelui, după Shri Adi Shankaracharya, în India secolului al VI-lea.

Gyaneshwara a transpus Bhagavad Gita, cu comentariul său propriu, în limba locală marathi, și nu în sanscrită, care era utilizată de casta preoților. În capitolul al șaselea, el a dezvăluit natura energiei Kundalini, descriind-o ca pe o forță de pură spiritualitate, care se află în stare latentă în interiorul ființei umane. Brahminii au interzis maselor lectura acestui capitol.

Sfântul Gyaneshwara și-a luat Samadhi (părăsirea benevolă a corpului fizic și reintegrarea în Ființa Divină) la Alandi, pe râul Indrayani, în statul Maharashtra, la vârsta de 23 de ani.

În rugăciunea-epilog la Gyaneshwari, cunoscută sub numele de "Pasayadan", el dorește Realizarea în masă pentru întreaga umanitate și renașterea sfinților, care vor da binecuvântările lor lumii întregi.


Pasayadan 

Fie ca Domnul Atotpătrunzător să fie mulțumit de această ofrandă de cuvinte a mea. 
Și mulțumit fiind să-mi acorde următoarea binecuvântare: 

Fie ca cei răi să renunțe la răutatea lor și să-și îndrepte alegerea spre faptele bune. 
Fie ca toate ființele să simtă numai prietenie una pentru cealaltă. 
Fie ca întunericul răului să dispară 
Fie ca întregul univers să vadă lumina, soarele unei Unice Religii Universale. 
Fie ca dorințele tuturor oamenilor să se împlinească. 
Fie ca lumea să se bucure fără încetare de compania sfinților plini de credință 
Care să-și reverse binecuvântările pe pământ. 

Astfel de sfinți sunt adevărate păduri mișcătoare de Kalpataru (arbore mitologic divin care împlinește toate dorințele, n.tr.)
Mine de giuvaieruri vii ce împlinesc dorințele 
Melodioase oceane de nectar. 

Ei sunt luni fără de pată 
Sori ce nu dogoresc. 
Fie ca astfel de sfinți să le fie prieteni tuturor.

7 februarie 2013

Despre renașterea în Spirit


„Păsările nu se identifică cu oul din care au ieșit, stabilindu-se într-un loc. 
Ele își iau zborul.” 

Shri Mataji Nirmala Devi, 21 iunie 1992
foto Jim Gallagher

6 februarie 2013

Divinul feminin - viziuni și profeții

Vassily Kandinsky – Churches New Jerusalem

Pionierii artei abstracte Vassily Kandinsky și Franz Marc, în Blaue Reiter Almanac (1911-1914) descriu vârsta a treia a Duhului Sfânt, după cea a Tatălui și a Fiului:

 „O mare eră a început: « trezirea » spirituală, tendința crescândă de a recâștiga « echilibrul pierdut », necesitatea inevitabilă a sădirilor spirituale, desfacerea primei flori. Suntem în pragul uneia dintre cele mai mari epoci pe care omenirea a experimentat-o vreodată, epoca marii spiritualități.” 

 Natura profetică a teoriei vârstei a treia se regăsește în scrierile rușilor exilați Zinaida Gippius și soțul ei, Dmitry Merezhkovsky. Merezhkovsky scrie :

 „Creștinismul a despărțit eternitatea trecută a Tatălui de eternitatea viitoare a Fiului, adevărul pământesc de adevărul ceresc. Nu vor fi ele unite prin ceea ce vine după creștinism, revelația Duhului – Eterna Feminitate, Eterna Maternitate? Nu va împăca Mama pe Tatăl și Fiul?”

Din exilul său francez, el va vesti în Tayna Trekh (Taina celor trei) 1925: 

 „Tatăl nu a salvat lumea, 
Fiul nu a salvat-o, 
Mama o va salva; 
Mama este Duhul Sfânt.” 

Extrase din cartea lui John Noyce, Divinul feminin - Viziuni și profeții în tradiția sapiențială, Capitolul IV - Viziuni profetice ale Divinului Feminin în secolul al XIX lea și la începutul secolului al XX lea. 
Editura HERALD, București 2010

Mircea Eliade despre Mama Primordială


« Pasionat de structura antropocosmică a Zeiţei Supreme, Mama Universală la Kogi (Cagaba). 

 Rareori se mai întâlneşte o atât de coerentă, sistematică şi transparentă valorizare a maternităţii ca sursă a realului. Tot ce există, a fost zămislit. Creaţia e o procreaţie. Orice mod de a fi – chiar şi acela al morţii – a fost „zămislit” de Mama universală. Şi tot ce face omul, face în interiorul unui Cosmos care, deşi creat, rămâne în interiorul Mamei. » 

 Mircea Eliade, Jurnal 

Kogii sunt un grup etnic al nativilor americani, care trăiește în Munții Santa Maria din Columbia, cu o civilizație datând din perioada precolumbiană. Stilul lor de viață este fundamentat pe credința în „Marea Mamă”, Creatoarea, Cea pe care ei o consideră a fi forța din spatele naturii, Cea care călăuzește.
Kogii înțeleg de asemenea Pământul ca fiind o ființă vie, pentru care adesea gesturile și acțiunile oamenilor sunt vătămătoare.

3 februarie 2013

Cuvinte în dar: despre Bucurie


Shri Mataji despre non-dualitatea sentimentului bucuriei pure, 25 septembrie 1995

”Joy is not like happiness or unhappiness. 
It is singular.” 

▫▫▫

„Bucuria nu este precum fericirea sau nefericirea. 
Este singulară.” 

foto Richard Payment, Canada

2 februarie 2013

Shri Mataji Nirmala Devi și Mahatma Gandhi

În copilărie, de sărbători şi în vacanţe, Nirmala îşi însoţea părinţii la ashramul lui Gandhi. Gandhi se bucura nespus de prezenţa ei şi o numea cu afecţiune „Nepali”, datorită trăsăturilor ei frumoase.

 Shri Mataji a explicat, mai târziu, natura relaţiei sale cu Mahatma:

 L-am întâlnit pe Mahatma Gandhi pe când aveam, cred, doar 7 ani. Și eram 11 frați și surori. Și el a întrebat: „Ce aveți de gând să faceți cu această ‘echipă’?” Tatăl meu i-a răspuns: „Ei toți sunt aici pentru a sluji țara, națiunea”. „În regulă – a spus el – o să aleg acest copil.” Și astfel m-a luat și am stat cu el. Era un om ce impunea o disciplinare foarte strictă, atât lui, cât și celorlalți. Dar cu copiii era foarte dulce, foarte drăguț. Și numai copiii știau cum să-l ia, vedeți. Când se mânia pentru ceva, numai copiii îl puteau întâlni și îi puteau vorbi, iar el era foarte dulce.

 Obișnuia să-mi spună „Nepali”, pentru că, după el, fața mea semăna mai mult cu a oamenilor din Nepal, așa că obișnuia să-mi spună „Nepali”. Și a înțeles de asemenea că aveam puteri spirituale sau ceva de acest gen, așa că obișnuia să mă consulte întotdeauna.

Tatăl lui Shri Mataji (stânga sus) cu Mahatma Gandhi

Când a scris imnurile lui, Bhajanavali cum au fost numite, i-am spus să le ordoneze potrivit centrilor (chakre, n.tr.), și totul a ieșit foarte bine. Vreau să spun că, în foarte multe privințe, el a fost indiscutabil o personalitate spirituală. Dar nu a putut să o exprime în mare măsură în acea vreme, pentru că nu eram un popor liber. Astfel, el a spus: „Mai întâi trebuie să ne obținem libertatea. Până când nu ne obținem libertatea, nu putem vorbi despre aceasta”.

 Și întotdeauna a încercat să integreze toate religiile și a vorbit despre asta. Nici el nu a crezut însă în religiile făcute de oameni. 

(Interviu QTV - Cairns, Australia, 10 martie 1990)

Mahatma Gandhi

Gandhiji era deosebit de sever: le cerea tuturor să se scoale la patru dimineaţa, şi, după baie, să vină la puja. Dar calitatea sa era aceea că practica el însuşi tot ceea ce spunea, fără urmă de ipocrizie. Se întâmpla, de asemenea, ca el să se mânieze pe cei ce se purtau în mod necuvenit, iar eu obişnuiam să-l stropesc atunci cu puţină apă rece. Pentru că eram un copil, putea înţelege gestul meu; şi obişnuia să mă întrebe: « Cum se face că rămâi atât de liniştită în faţa acestor lucruri ?». Iar eu îi răspundeam: « Aceasta este soluţia. Reacţia nu poate aduce rezolvarea. Iertarea prin natura ei rezolvă totul ».

 (The Vision, 1995 - producția și regia Mark & Wendy Tickell)

 „Se așeza alături de mine și, foarte serios, îmi punea întrebări foarte drăguțe”, își amintește Shri Mataji, care de multe ori îl însoțea în timpul plimbărilor de dimineață, înainte de rugăciunile colective.

 „A fost un maestru extraordinar de strict, dar o persoană extrem de iubitoare și de plină de compasiune", spune Shri Mataji. „Totdeauna obișnuia să-mi vorbească într-un fel ca și cum ar fi vorbit unei bunici și să discute cu mine diverse lucruri, spre marea surprindere a celorlalți, într-un fel ca și cum aș fi fost mai înțeleaptă decât toată lumea. Și a spus că unii copii pot da o mai bună îndrumare decât persoanele mai în vârstă. ”

 Mai târziu, Shri Mataji l-a lăudat pe Gandhi pentru realizarea, în țara sa, a unei baze pentru dharma – religia sau corectitudinea interioară. El a încurajat oamenii să studieze Biblia, să înțeleagă Bhagavad-Gita, să cunoască toate marile scripturi și toate personalitățile mărețe ale lumii, și să le înțeleagă într-un mod integrat. 

Conversațiile sale cu Gandhi au explorat nu numai natura inerentă a personalității umane, dar și căile și modalitățile de a realiza eliberarea socială și spirituală.

Shri Mataji relatează o astfel de discuție. Gandhi era strict cu disciplina lui și îi trezea pe oameni la 4 dimineața, îi punea să postească și altele și Shri Mataji l-a întrebat: „Ești prea strict... Toate acestea nu sunt prea mult?”

 Gandhi i-a explicat că era o necesitate să păstrezi o disciplină strictă în timpuri de extremă urgență, când ridicarea țării pentru libertate câștiga amploare. Shri Mataji i-a sugerat: „Bapu, dacă vrei să-i disciplinezi pe oameni, de ce nu le dai disciplina din interior?” Gandhi a întrebat cum ar fi posibil de înfăptuit aceasta. Ea l-a asigurat că aceasta va fi ușor de realizat prin transformare interioară. Dar el a argumentat: „Mai întâi să ne obținem eliberarea (de dominația britanică, n.tr.). Dacă nu suntem liberi, de ce ne-am putea bucura? Nu putem vorbi despre asta. Oamenii vor spune că nu suntem nici măcar liberi, cum am putea vorbi despre libertatea Spiritului? Trebuie să ne eliberăm de sub dominația străină, mai întâi.”

 În anii următori, mesajul lui Gandhi s-a răspândit în mase, de la fermieri analfabeți la clasele cele mai privilegiate și mai înalt educate ale societății. Shri Mataji a luat parte, de asemenea, la lupta pentru eliberare, evidențiindu-se ca lider al mișcărilor studențești.

Quit India - mișcările studențești

În 1947 India a devenit în cele din urmă o națiune liberă. Trecuseră mulți ani de la discuțiile din copilărie ale lui Shri Mataji cu Gandhi, dar nu cu mult înainte de ultimele sale zile, Gandhi a cerut să o vadă.
„L-am întâlnit ... M-a recunoscut imediat”, își amintește Shri Mataji. „Mi-a spus: ‘Ne întâlnim după rugăciune’. Când l-am întâlnit, mi-a spus: ‘Acum, începe-ți munca constructivă. Începe-ți munca constructivă ...’”