6 februarie 2013

Divinul feminin - viziuni și profeții

Vassily Kandinsky – Churches New Jerusalem

Pionierii artei abstracte Vassily Kandinsky și Franz Marc, în Blaue Reiter Almanac (1911-1914) descriu vârsta a treia a Duhului Sfânt, după cea a Tatălui și a Fiului:

 „O mare eră a început: « trezirea » spirituală, tendința crescândă de a recâștiga « echilibrul pierdut », necesitatea inevitabilă a sădirilor spirituale, desfacerea primei flori. Suntem în pragul uneia dintre cele mai mari epoci pe care omenirea a experimentat-o vreodată, epoca marii spiritualități.” 

 Natura profetică a teoriei vârstei a treia se regăsește în scrierile rușilor exilați Zinaida Gippius și soțul ei, Dmitry Merezhkovsky. Merezhkovsky scrie :

 „Creștinismul a despărțit eternitatea trecută a Tatălui de eternitatea viitoare a Fiului, adevărul pământesc de adevărul ceresc. Nu vor fi ele unite prin ceea ce vine după creștinism, revelația Duhului – Eterna Feminitate, Eterna Maternitate? Nu va împăca Mama pe Tatăl și Fiul?”

Din exilul său francez, el va vesti în Tayna Trekh (Taina celor trei) 1925: 

 „Tatăl nu a salvat lumea, 
Fiul nu a salvat-o, 
Mama o va salva; 
Mama este Duhul Sfânt.” 

Extrase din cartea lui John Noyce, Divinul feminin - Viziuni și profeții în tradiția sapiențială, Capitolul IV - Viziuni profetice ale Divinului Feminin în secolul al XIX lea și la începutul secolului al XX lea. 
Editura HERALD, București 2010