26 aprilie 2009

REBIRTH : EARTH Festival


Cea de-a doua editie a Festivalului de muzica si arta Rebirth se va desfasura in acest an in perioada 29 aprilie - 3 mai la Poiana Cerbului, langa Dragasani, si are ca tema Pamantul.

Organizatorii isi propun sa focalizeze atentia participantilor la aceasta editie asupra elementului care sustine viata si evolutia fiintelor umane.

“Reglarea vibratiei noastre la cea a Pamantului este singura cale de a infige varful compasului spre gasirea drumului in vastul ocean al existentei, gasirea adevarului simplu, care zace in fiecare din noi si asteapta sa fie patruns.”
http://rebirth-earth.blogspot.com/

Sahaja Yoga – Romania participa cu un stand in cadrul Sectiunii “Healing”, oferind vizitatorilor prezentarea metodei si a tehnicilor sahaj, precum si posibilitatea de a experimenta activarea energiei spirituale Kundalini.

24 aprilie 2009

Zilele Brasovului


Anul acesta, sarbatoarea Zilelor Brasovului, aflata la cea de-a VIII-a editie, se desfasoara in perioada 23-26 aprilie.

In cadrul Targului ONG-urilor, organizat cu acest prilej, Sahaja Yoga – Romania este prezenta cu un stand in cortul nr. 11, amplasat pe Str. Diaconu Coresi (langa Piata Sfatului), de vineri 24 aprilie pana duminica 26.

Vizitatorii vor putea beneficia la stand de prezentarea metodei Sahaja Yoga si vor putea experimenta activarea energiei Kundalini.

Va asteptam cu drag.

23 aprilie 2009

Atma Basant – Spiritul primaverii si al muzicii


SAHAJ Group va invita sa participati sambata 25 aprilie, incepand cu ora 18:00, la concertul de muzica indiana clasica “Atma Basant – Spiritul primaverii si al muzicii”, ce va fi gazduit de Ateneul Tatarasi din Iasi.

Evenimentul va prilejui vernisajul unei expozitii de Sahaja Yoga, precum si o prezentare a metodei, pentru cei interesati.

In programul serii:

Partea a I-a:

1. Raag Shuddha sarang

Mihai Sturza - bansuri;
Sorin Bunda - tabla.

2. Bhajan instrumental

Mihai Sturza - bansuri;
Mihai Lupoaie - oboi;
Sorin Bunda - tabla.

Partea a II-a: genurile bhajan si qawwali


SAHAJ GROUP a luat fiinta in 1994, intre membrii sai numarandu-se absolventi ai Universitatii de Muzica din Bucuresti, cu specializari in muzica clasica indiana la Academia de Muzica si Arte Frumoase Late P.K. Salve din Nagpur, India si sub indrumarea unor reputati muzicieni indieni.

Componenta Sahaj Group:

Sorin Bunda - tabla si voce: studii de vioara la Scoala de muzica si arte plastice nr.1 Iosif Sava, Bucuresti (1986 1991); specializare clasic vocal si percutie clasica indiana (tabla) - Academia de Muzica si Arte Frumoase Late P.K. Salve din Nagpur, India (1999-2000); specializare tabla in cadrul cursurilor de vara de la Cabella Ligure, Italia, ale Academiei de Muzica si Arte Frumoase Shri P.K. Salve Kala Pratishthan din Vaitarna, India (2007); membru al grupului Sangeet Lahari de muzica clasica indiana.

Iulia Harangus – percutie auxiliara si voce: licentiata a Facultatii de Arte, sectia regie film din cadrul Universitatii Hyperion din Bucuresti (2005);masterat in Regie de Televiziune (2007); specializare in muzica clasica indiana - vocal (bhajan) in cadrul cursurilor de vara de la Cabella Ligure, Italia, ale Academiei de Muzica si Arte Frumoase Shri P.K. Salve Kala Pratishthan din Vaitarna, India (2007); membru in grupul Sangeet Lahari de muzica clasica indiana.

Mihai Lupoaie - harmonium si voce: studii de oboi si pian in cadrul Liceului de Arta Octav Bancila din Iasi (1983 1990); bursa de studii la Interlochen Arts Camp, SUA (1990); licentiat al Facultatii de Interpretare Muzicala specialitatea oboi din cadrul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti (1996); colaborator al Orchestrei Simfonice a Filarmonicii George Enescu (1991 1997); oboist in Orchestra de Camera La Camerata - Atena, Grecia (1997 1998), Orchestra Filarmonicii Oltenia din Craiova (1998 -1999), Orchestra Operei Nationale Bucuresti (1999 2002), Orchestra Filarmonicii Muntenia din Targoviste (din 2007); profesor de muzica la Institutul de Muzica Theme din New Delhi, India (2003-2006).

Simona Neagu - voce: licentiata a Facultatii de Interpretare Muzicala, specialitatea vioara din cadrul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti (1995); specializare clasic vocal si bhajan - Academia de Muzica si Arte Frumoase Late P.K. Salve din Nagpur, India (1996); artist instrumentist vioara al Orchestrei de Camera Radio (din 1991).

Ionut Neagu - tabla: specializare in percutie clasica indiana (tabla si dholak) - Academia de Muzica si Arte Frumoase Late P.K. Salve din Nagpur, India (1996);

Adrian Neacsu - chitara si voce: studii de violoncel si pian in cadrul Liceului de Arta Margareta Sterian din Buzau;

Mihai Sturza - bansuri: studii de sitar sub indrumarea lui Pandit Gopal Phatak - Kanpur, India (1999-2000), harmonium sub indrumarea muzicianului si compozitorului Prof. Pandit Prabhakar Dhakde - Nagpur, India (2004-2005) si tabla cu prof. Kulvant Singh, Nagpur; studii de bansuri sub indrumarea lui Shaktidhar, Bangalore, India; membru fondator al grupului de muzica clasica indiana Sangeet Lahari - harmonium și voce.

Intrarea va fi libera.

18 aprilie 2009

Lumina Invierii

Uram tuturor cititorilor nostri Un Paste Fericit, plin de Lumina si de Binecuvantari!

Va alaturam cateva fragmente din discursurile lui Shri Mataji cu prilejul Pastelui.


“Mesajul lui Christos este Invierea.
Spiritul nu poate fi ucis, este etern. Si El a trebuit sa o arate. Iar pentru a o arata, a trebuit sa se intrupeze pe acest pamant, sa se comporte si sa traiasca asemenea fiintelor umane, sa treaca prin tragedia mortii. Pentru a arata ca poate invinge moartea si poate invia, a trebuit sa moara si apoi sa invie. Acesta este adevaratul mesaj al lui Christos si motivul rastignirii sale.

Oul de Pasti simbolizeaza a doua nastere, ceea ce numim Realizare a Sinelui. Se leaga de ceea ce este descris atat de frumos in Devi Mahatmyam, unde se spune ca Zeita L-a creat pe Mahavishnu dintr-un ou, sugerand ideea celei de-a doua nasteri. Intreaga puritate si auspiciozitate au fost puse in acest ou. In stadiul de Vaikuntha a fost creata aceasta mareata personalitate a Fiului lui Dumnezeu/Mahavishnu, cea mai mareata dintre toate, care s-a incarnat pe acest pamant ca Domnul Nostru Iisus Christos. El a fost creat mai intai sub forma unui ou, din care jumatate a ramas ca samanta, ca Shri Ganesha, ca Spirit, iar din cealalta jumatate a fost creat Iisus Christos.

Si El a fost binecuvantat sa fie âdhâra - suportul intregului univers. Shri Ganesha o sustine si o protejeaza pe Kundalini, protejeaza castitatea Mamei Pamant, iar Iisus Christos este suportul universului. Natural, El trebuie sa fie fundamentul valorilor moralitatii noastre, a fiintelor umane. Numai daca respectam aceste valori vom fi sustinuti, nu si altfel. Cum putem tolera imoralitatea, daca Il urmam pe Christos? El este intruparea moralitatii, El este Shri Ganesha. Puritatea si moralitatea sunt esenta vietii si fiintei sale. Daca, de exemplu, sticla lampii este murdara, cum va lasa ea lumina sa treaca? O viata impura nu poate da lumina celorlalti, nici propriei fiinte. El a vorbit despre viata dharmica pe care ar trebui sa o ducem. A impins la extrem exigentele celor zece porunci, spunand ca nu ar trebui sa avem ochi adulteri.



De Pasti noi oferim oua. Este acelasi simbol: ca noi suntem oul care trebuie sa devina pasare. La stadiul obisnuit la care ne aflam ca fiinte umane, noi avem limitari asemenea oului si trebuie sa crestem pana la nivelul la care vom putea deveni pasari. O pasare este mai intai nascuta ca ou, apoi creste si se maturizeaza, si in cele din urma devine pasare, ceea ce simbolizeaza stadiul Realizarii Sinelui. Noi oferim oua pentru ca oul contine potentialul transformarii, el poate deveni plapandul pui, poate renaste, are aceasta capacitate. Oul ca simbol al Pastelui inseamna ca voi va puteti transforma intr-o noua personalitate, intr-o frumoasa personalitate spirituala.

Invierea lui Christos a fost menita sa deschida centrul Agnyei, un centru deosebit de subtil, mult tensionat, inchis de conditionarile si de egoul oamenilor, fara de care Kundalini nu si-ar fi putut urma ascensiunea. Pentru aceasta a trebuit sa aiba loc intreaga drama a rastignirii si Invierii.
El a venit ca fiinta umana, avand infatisarea unei fiinte umane, dar natura sa a fost absolut divina. El a fost Aumkara, Logosul. De aceea a putut merge pe apa. Corpul sau nu a avut nimic material.

Christos s-a inaltat deasupra dimensiunii materiei, s-a inaltat din mormant, care simbolizeaza materia care ne-a inrobit, si din care trebuie sa ne ridicam prin puterea noastra spirituala. Dati la o parte lespedea care acopera acest mormant! Ridicati-va, inaltati-va! Acesta este mesajul Invierii lui Christos.

Noi am construit acest mormant, lasandu-ne dominati de altii. Din frica i-am lasat sa ne construiasca mormantul, din frica i-am lasat sa-L ingroape pe Christos in noi. Acum El trebuie sa se ridice. Am sporit materia din noi prin conditionarile si fricile noastre, prin ideile noastre absolut gresite despre bine, bunatate si compasiune. Ar trebui sa invatam sa privim totul in lumina Spiritului.



Christos ne-a aratat calea. El a acceptat rastignirea pentru a ne arata calea. Toate ideile absurde de sofisticare, despre pozitia noastra in societate, despre modul de a ne raporta la autoritate, tara, politica, economie etc., toate acestea ne pot lega adanc de acel mormant. Trebuie sa iesiti din toate aceste morminte ale materiei si sa va eliberati de lanturile ei.

Dintotdeauna a existat o lupta intre spirit si materie. In viata umana materia incearca tot timpul sa domine spiritul. In acest mod noi esuam in Invierea noastra. Esuam pentru ca ne lasam dominati de materie, pentru ca ne identificam atat de mult cu ea, pentru ca ea a devenit atat de importanta pentru noi. Intreaga cultura a devenit materialista si ea degradeaza fiintele umane.
Ar trebui sa privim totul din perspectiva unei noi dimensiuni a constiintei: aceea ca noi suntem Spiritul. Nu ar trebui sa ne preocupe decat confortul Spiritului nostru. Toate conditionarile vor disparea, nu vom mai avea temeri sau griji.

Nu pot vorbi despre spiritualitate cei care nu au Realizarea Sinelui. Pentru ca este vorba despre dimensiunea unei vieti divine, foarte diferite, despre un domeniu in care mintea nu poate patrunde. Astfel, poetii sau artistii care au oglindit in opera lor viata lui Christos, sau au incercat sa ne vorbeasca despre El, au fost in mare parte suflete realizate.



Cand Kundalini urca si deveniti una cu divinitatea, voi intrati pe taramul certitudinii si stiti ca ati aflat Adevarul. Atunci voi renuntati singuri la toate aceste obiceiuri destructive si intrati pe un taram nou, al constructiei divine in interiorul vostru. Aceasta este adevarata Inviere a fiintelor umane.

Sufi vorbesc despre patru stadii ale apropierii de Dumnezeu. Ultimul este hakîkat, atunci cand ajungi sa cunosti Realitatea. Trebuie sa ajungem la aceasta Realitate. Realitatea nu este o perceptie, nu inseamna “sa vezi” ceva, inseamna “sa fii” ceva. Daca incepeti sa vedeti ceva, puteti vedea un lucru, dar voi nu sunteti acel lucru. Cand voi sunteti realitatea, voi emiteti realitatea. O vedeti, va bucurati de ea, traiti in ea. Cand atingeti dimensiunea realitatii, nu mai aveti cum va complace in lucruri ireale, imaginare sau lipsite de demnitate. Voi sunteti realitatea si emiteti realitatea: in comportamentul vostru, in cuvintele si in vietile voastre, in tot. Toate acestea manifesta cea mai importanta forta, aceea a spiritualitatii. In mod automat, tot ceea ce este fals, gresit, destructiv se va indeparta de cel care este in Realitate. Acestea sunt trasaturile personalitatii unui suflet realizat.

Christos nu a apartinut vreunei religii, nu a urmat o anume religie. El a urmat propria sa religie a spiritualitatii. Toti marii sfinti, profeti, incarnarile care au venit pe acest pamant au incercat sa va spuna acelasi lucru: ca trebuie sa aveti comuniunea cu Dumnezeu. Toti au spus acelasi lucru.



Daca priviti viata lui Christos, veti vedea cum El s-a preocupat tot timpul de binele umanitatii. Cum s-a dus la marii preoti si le-a spus atat de direct ca nu-L pot intelege, pentru ca sunt “orbi”. Le-a spus ca El isi cunoaste Tatal si ca Tatal Il cunoaste pe El, dar ca ei nu-L cunosc, si nici pe Tatal sau. Atat de direct le-a vorbit! Spunea Adevarul si Adevarul are capacitatea sa vorbeasca prin personalitatea voastra.

Noi insine, inainte de Realizare, inainte de a primi lumina spiritului, suntem intr-un fel orbi, constiinta noastra este, am putea spune, absolut amortita, oarba. Constiinta Realitatii vine in noi atunci cand depasim limitele mintii, cand ne ridicam deasupra ei; putem face asta numai datorita Invierii lui Christos. Mintea noastra, care sta intre noi si divinitate, este controlata de Iisus Christos, prin Agnya noastra. El ne controleaza conditionarile si egoul si le pune in echilibru.

In fiecare fiinta umana exista Kundalini. Fie ca este vorba de un evreu, de un crestin, de un hindus, de un musulman sau de un sikh, oricum s-ar numi. Prin urmare, voi toti apartineti religiei umanitatii, in care fiecare fiinta umana are in interior energia Kundalini. Voi toti sunteti fiinte umane. Toate aceste idei false, ca “suntem hindusi”,” suntem musulmani”, “ suntem crestini” sunt create de fiintele umane. Fiintele umane pot crea orice…



Religia este in interiorul nostru si aceasta religie pura este o religie globala. Dar noi avem razboaie in numele religiei, in numele lui Dumnezeu, mai ales. Toate aceste razboaie care se desfasoara nu pot distruge Realitatea, nu pot distruge Adevarul. Acesta este un alt mesaj al Invierii lui Christos. Toti sfintii, toate marile personalitati care au primit lumina Invierii sunt tot timpul cu noi. Protectia si indrumarea lor sunt mereu cu noi.

Christos i-a iertat pe toti cei care i-au facut rau. Pe cruce fiind s-a rugat pentru iertarea lor. In acelasi mod, noi trebuie sa-i iertam pe ceilalti, este foarte important. Daca vom invata sa o facem, jumatate din conflictele acestei lumi vor fi stinse.


Trebuie sa ne abandonam. Mahomed a numit asta Islam. Islam inseamna “abandon”, ceea ce inseamna ca trebuie sa va abandonati naturii voastre globale, naturii voastre superioare. Daca sinele vostru este Spiritul, de ce sa nu va abandonati lui? Faceti acest sine sa straluceasca! Deveniti una cu lumina lui! Intreaga viata ar trebui sa va fie lumina: lumina a iubirii, lumina a Divinitatii, lumina a frumusetii!

In numele lui Dumnezeu, Christos a venit pe acest pamant pentru a aduce o unitate a religiei, dar astazi avem o lume a dezbinarii si a disputelor in numele lui Dumnezeu si al religiei.

Toate zeitatile, incarnarile si profetii sunt cu totii una. Mai mult, dupa Realizare, voi aveti perceptia lor la nivelul sistemului nervos central. Voi credeti in toate aceste personalitati nu pentru ca istoricii v-au povestit despre ele, ci pentru ca este un fapt ca ele impreuna lucreaza pentru Invierea intregii lumi.”




◦◦◦

Londra - 08 aprilie 1985
Roma - 19 aprilie 1987
Shuddy Camps, Anglia - 3 aprilie 1988
Eastbourne, Anglia - 22 aprilie 1990
Roma - 19 aprilie 1992
Sydney - 3 aprilie 1994
Istanbul - 25 aprilie 1999, 23 aprilie 2000, 12 aprilie 2002

◦◦◦

Glosar:

Devi Mahatmyam – parte din Markandeya Purana, atribuita inteleptului Markandeya, cu mii de ani i.Ch.

Mahavishnu – incarnare a zeului Vishnu sub forma lui Iisus Christos, despre care se vorbeste in mai multe scripturi hinduse, intre care si Devi Bhagvatam Purana, datand de aproximativ 14 000 ani.

Shri Ghanesha – copilul divin cu cap de elefant, zeitate hindusa ce intruchipeaza calitatile puritatii, inocentei, castitatii, auspiciozitatii si intelepciunii.

15 aprilie 2009

Poeme de Lumina


ACUM, CIND LUMINA…

Poate ca izvorul talpilor noastre
infrunzeste deja racoare peste fruntea cerului,
Acum, cind firul de argint
s-a dezlegat de ghemul pamintului.

Poate ca razele inimii implinite prin dar,
rodesc deja in gradinile inaltate ale iubirii primordiale.
Acum, cind nevoia de a fi impreuna
se impleteste-n cununa.
Poate ca intelesurile celei de-a treia priviri
reintregesc deja misterul creatiei originare,
Acum, cind puterea de a fi chip dupa chip
devine luminare fara masura.

Poate ca oglinda nevazutului trup
se cufunda deja in orizontul Cuvintului-Lumina,
unde vibratii far’ de pacat
prin stralucire renasc,
Acum si aici…

◦◦◦



ACUM, CIND A SOSIT TIMPUL…

Sa se prefaca unda astrului in raza de viata,
sa germineze puterea culorilor din saminta omenescului,
sa se elibereze intelesurile condamnate la nespunere,
sa se rostogoleasca clipa de gratie peste creatia de rind…
Pentru toate acestea,
a sosit acum timpul.



“Sa se faca frumusete”,
imi sopteste memoria spiralei de aur,
“Sa se faca adevar”,
ma indeamna circuitele intesate cu picaturi de stralucire,
“Sa se faca iubire”,
imi sugereaza singele din care acorduri stelare tisnesc,
acum,
cind a sosit timpul,
pentru toate acestea…



Acum,
cind pentru toate acestea,
timpul a sosit,
un adevar insamintat

Inainte de Viata,
Inainte de Mintuire,
Inainte de Inviere,

Izbucneste din radacina pamintului meu,
infrunzind in corola
peste fruntea din care cerul incepe:

Sintem rastigniti undeva,
intre iubire si intelepciune,
Lumina din Lumina
Celui ce este…




Poeme de Traian D. Stanciulescu

14 aprilie 2009

HARMONY WELLNESS FAIR 2009


Maine debuteaza la Sala Palatului din Bucuresti editia 2009 a HARMONY WELLNESS FAIR.

Salonul, dedicat produselor destinate mentinerii unei vieti armonioase, va cuprinde si un program original de ateliere practice gratuite, mese rotunde cu specialisti in domeniul medicinei complementare si produselor ecologice.

Va invitam sa vizitati in perioada 15-17 aprilie standul Sahaja Yoga din cadrul expozitiei, unde vizitatorii vor putea beneficia de prezentarea metodei si a experimentului activarii energiei Kundalini.

Va asteptam!

6 aprilie 2009

Nirmala Vidya


Cuvantul Nirmala inseamna “absolut pur”, “neintinat”, iar vidya este “cunoastere”. Prin urmare, nirmala vidya s-ar traduce prin “cunoastere pura”.

Nirmala vidya semnifica puterea si tehnica prin care este infaptuita intreaga munca a divinitatii, lucrarea pura a divinitatii si legile dupa care aceasta se desfasoara, cunoasterea acestei tehnici si a realitatii divine absolute.

Numai dupa activarea energiei Kundalini o persoana poate avea acces la aceasta cunoastere. Constiinta vibratorie dezvoltata si stabilizata dupa Realizare confirma orice gand, actiune sau fapta in acord cu legitatile realitatii divine, sau, dimpotriva, semnaleaza dezacordul, atunci cand ne indepartam de acestea.

Tehnica prin care mantrele, dupa Realizare, actioneaza si manifesta in noi aspectele invocate este, de asemenea, nirmala vidya. Meditatia si tehnicile din Sahaja Yoga, de activare a energiei Kundalini si de trezire a principiilor divine la nivelul chakrelor, tehnicile de purificare si eliminare a blocajelor de natura energetica subtila sunt, deopotriva, nirmala vidya. Calitatea constiintei prin care forta atentiei noastre indreptata asupra unui lucru actioneaza este nirmala vidya.

3 aprilie 2009

Ram Navami


Astazi traditia hindusa celebreaza Ram Navami - ziua de nastere a lui Shri Rama, eroul Ramayanei, a doua incarnare a Zeului Vishnu in forma umana, cu peste 7100 de ani in urma, in India.

Va reproducem aici - inaugurand astfel o noua categorie a blogului, intitulata “nirmala vidya” - fragmente din discursurile lui Shri Mataji privind insemnatatea incarnarii lui Shri Rama.

“Ideea de regalitate si de conducere a aparut in Treta Yuga, odata cu venirea lui Shri Rama, si cel mai important lucru in acea vreme era vointa poporului pentru binele colectiv. Poporul trebuia sa aiba vointa binelui: pentru oameni, pentru rege şi pentru progresul omenirii - vointa colectiva. Este aspectul partii drepte. Cum putea fi creata aceasta vointa colectiva? Mai intai liderul trebuie sa manifeste spiritul de sacrificiu si sa arate cat de departe poate duce acest sacrificiu, pentru a pastra moralitatea si vointa de bine a oamenilor. Prin urmare, aspectul partii drepte a fost creat prin venirea lui Shri Rama, pentru ca el a aratat o cale prin care sa fie dezvoltata in oameni constiinta ca trebuie sa fie condusi, ca nu trebuie sa fie anarhici. Ca trebuie sa existe un conducator capabil sa organizeze, sa coordoneze si sa rezolve un lucru colectiv.

El trebuie sa reprezinte vointa colectiva a oamenilor si sa guverneze pentru pastrarea acelei vointe a binelui colectiv. Astfel, atunci cand noi cream o lege, ea este de asemenea expresia colectiva a oamenilor, a sentimentului comun ca trebuie sa ne conformam ei. Ea nu ne aduce un sentiment al inrobirii, sau al dominarii, sau al oprimarii, ea este doar expresia vointei binelui colectiv.

Dorinta colectiva a oamenilor pentru bine si dreptate s-a incarnat ca Shri Rama si el se ingrijeste de aceasta vointa. Un individ poate avea o atitudine diferita fata de lucruri. Dar trebuie sa existe un simbol al acelui bine, el trebuie intrupat de cineva. Si aceste simboluri au fost create pentru a reprezenta dreptatea si simtul binelui, astfel incat sa puteti fiti protejati.

Apoi voi reprezentati vointa voastra colectiva pentru bine intr-un regat, intr-un rege sau intr-un organism de guvernare. Acest organism ar trebui sa reprezinte binele din voi, puritatea din voi, vointa pura de a fi buni, protejati si de a va conforma lui. Este ceva mutual.

Un rege ar trebui sa fie asemenea lui Shri Rama. Sa reprezinte vointa colectiva, vointa colectiva pentru bine, simtul justetii, al fair play-ului si al dreptatii. Daca regele nu este drept, atunci vointa voastra colectiva se va manifesta impotriva lui.

Iar atunci cand foarte multi oameni negativi ajung in pozitii de putere, ei pot cobori foarte jos nivelul vointei colective. Si oamenii incep sa se identifice cu acesti aristocrati sau cu cei plini de ego, care nu au valori morale, nici teama de Dumnezeu, care neaga religia, care neaga evolutia. Si guvernul ajunge sa se comporte intr-un mod care va consterneaza si va intrebati: cum poate fi acesta guvernul?

Cu adevarat Shri Rama este cel care guverneaza pe acest pamant si nu acesti oribili conducatori care isi schimba moralitatea de la o zi la alta, si al caror interes este numai pentru lucruri de natura materiala. Sau, exista altii care au o buna prestatie publica, si care aduc in discutie puncte de vedere valabile. Ei vorbesc bine, dar unde sunt ei? Shri Rama nu a propovaduit doar binele, ci l-a si urmat. El s-a sacrificat pentru acest bine si a creat propriul simbol, un simbol pur al vointei de dreptate care exista in oameni, care este expresia vointei colective pentru dreptate.

O alta calitate a lui Shri Rama este Sankocha – formalismul inimii. Ceea ce inseamna ca nu trebuie sa spuneti ceva intr-un mod care sa atinga un aspect deficient al unei persoane. Aroganta si grosolania sunt semnul lipsei acestei calitati. Sankocha vine din iubirea pentru o alta persoana, din intelegerea ei. Sankocha este in sine o cultura. Avem de invatat de la Shri Rama o traditie culturala. El este cunoscut pentru Sankocha sa, pentru calitatea de a sti de fiecare data cum sa se adreseze celuilalt. Copiii educati in acest spirit vor avea o buna intelegere a vietii sociale.

Shri Rama este cunoscut pentru limitele comportamentului perfect pe care le-a exprimat. In respectarea acestor limite actioneaza discernamantul inimii - maryada.
Maryada semnifica limitele comportamentale. A iubi pe cineva, de pilda, nu inseamna a-i agresa intimitatea. Sentimentul iubirii nu inseamna a intra in spatiul de frumusete si intimitate al celuilalt, ci a-l respecta. Asa cum vedeti aici aceasta lampa. Daca va apropiati degetul de ea, s-ar putea sa va arda. Si atunci va veti retrage degetul. Simtul respectului vine de asemenea din inima. Trebuie sa aveti maryada inimii, care va va spune cat de departe puteti merge.

Puterea unei persoane creste prin respectarea limitelor. Daca, de exemplu, am avea o cantitate de grau si am pastra-o pe pamant, ea s-ar raspandi pe o mare suprafata. Pasarile vor veni si o vor imputina. Dar daca o veti pune intr-un sac, ea va avea o anume greutate, o marime si o inaltime si va va fi de folos. Va avea respect. Dar lucrurile care se raspandesc fara noima, care nu au maryada, nu vor fi niciodata respectate. Nimic nu functioneaza cum ar trebui, fara maryadas. Chiar si lumina are maryada. Trebuie sa va pastrati maryadas. Toate ideile noastre despre libertate trebuie sa fie marginite de maryadas. Daca libertatea nu are maryada, ea devine abandon, isi pierde sensul. Nu va folosi nimanui.

Shri Rama a venit ca o fiinta umana desavarsita – Purushottam. O importanta calitate a sa a fost aceea ca in timpul domniei sale, el a respectat opinia publica. Daca politicienii de astazi ar intelege asta, ei si-ar depasi egoismul. Ei ar deveni altruisti, devotati dharmei – legea divina. Niciunul dintre actualii guvernanti nu a incercat sa adopte valorile fundamentate de Shri Rama.

El si-a condus regatul cu detasare si altruism. Oamenii au avut in el modelul perfect de comportament. Tot timpul a fost preocupat ca ei sa respecte dharma, sa fie educati, sa aiba idealuri inalte si sa progreseze. Aceasta grija permanenta a facut din viata lui un ideal. Toata durerea si suferinta pe care a trebuit sa le indure au fost pentru a ne arata ca orice calamitate sau drama ar surveni, nu trebuie sa parasim dharma.

Se spune ca regatul sau, Ramraj, a fost unul ideal: in deplina pace, fara rivalitati sau concurente, in care domneau bucuria si seninatatea, pentru ca el era cel care iradia fair play si dharma, bucurie, armonie si pace.”


Ram Navami - Londra, 2 aprilie 1982
Shri Krishna Avatar – Saffron Walden, Anglia, 14 august 1989
Ram Navami Puja - Calcutta, India, 25 martie 1991
Shri Yogeshwara Puja - New York, 2 octombrie 1994




1 aprilie 2009

NIRMALA DEVI - Freedom and Liberation


Va invitam maine, 2 aprilie, ora 18.00, la Casa de Cultura „Friedrich Schiller” din Bucuresti, la prezentarea documentarului artistic „NIRMALA DEVI - Freedom and Liberation” al tinerei regizoare Carolin Dassel, o productie 2006 a devifilm GbR, in coproductie cu Radioteleviziunea Bavareza si Academia de Televiziune si Film din München.

Ilustratia muzicala este semnata de Franco Tortora, un profesionist al scenei de film germane, o importanta contributie revenindu-i lui Gabi Ion, muzician roman stabilit in Franta, care sustine multiple linii melodice ale coloanei sonore: vocal, vioara, santoor, harmoniu şi alte instrumente.

Un film despre Libertatea ca destin – de la libertatea politica la eliberarea spirituala, documentarul creioneaza episoadele unei vieti de exceptie, puse in slujba emanciparii umanitatii. Materialele video de arhiva, marturiile directe ale protagonistilor, muzica si locatiile originale ale intamplarilor evocate construiesc o atmosfera de veritabila contemplativitate.

Nirmala Srivastava, cunoscuta in intreaga lume ca Shri Mataji Nirmala Devi, este personalitatea spirituala fara precedent care a adus umanitatii experienta Realizarii Sinelui promisa de toate religiile si traditiile spirituale.

Viziunea domniei sale transcende telul eliberarii politice, catre o viziune a eliberarii interioare si a transformarii fiecarui individ, o viziune careia i s-a dedicat deplin si care a purtat-o pe cele cinci continente, unde a tinut mii de conferinte publice si a dat Realizarea Sinelui en masse.

„... suntem aici pentru a ne dobandi libertatea: libertatea spirituala, eliberarea spiritului nostru de lacomie, dorinte, manie, de conditionarile noastre si de teribilul nostru ego.
Avem in interior acea putere; este numita Kundalini.
Cand Spiritul, care este sursa bucuriei si a adevarului, vine in atentia voastra, prin activarea lui Kundalini, atentia umana este iluminata.”

Shri Mataji Nirmala Devi